VÝUKA HUDEBNÍ TEORIE
Nabízíme výuku hudební teorie pro žáky, kteří se chtějí hlásit na nejrůznější hudební školy jak střední tak vysoké.
Součástí výuky jsou tyto témata:
- smysl pro rytmus
Výuka dovednosti správně reprodukovat různé rytmické útvary, které se žákovi předehrají. Aby vycítil a správně reprodukoval rytmus předehrané rytmizované melodie, popř. zvolené písně. Aby reprodukoval z listu jednoduchá rytmická cvičení.
- Hudební sluch a představivost
Správná reprodukce a analýza předehraných tónů a intervalů (čistých, velkých i malých) a přenášení tónů z jiných oktáv do své hlasové polohy. Dále reprodukce a sluchová analýza dvojzvuku, trojzvuku, popř. čtyřzvuku a zpěv kteréhokoli tónu z různých znějících dvoj-i vícezvuků. Rozpoznání durového a mollového kvintakordu.
Zkoušený musí být schopen reprodukce melodicko-rytmických útvarů (např. dvoutaktí, čtyřtaktí).
- Všeobecná hudební nauka
Vysvětlení pojmů zvuk, tón, vlastnosti tónů, tónová soustava a její rozdělení na oktávy. Pohotové čtení a psaní not v G a F klíči basovém. Znalost notových hodnot a pomlk. Praktická znalost všech stupnic dur a moll. Orientační přehled o stupnicích dalších. Praktická znalost intervalů základních a odvozených. Praktická znalost doškálných kvintakordů (dur a moll s obraty, zmenšeného a zvětšeného). Znalost dominantního septakordu a jeho obratů, orientace v dalších septakordech. Základní orientace v tempových, dynamických a přednesových označeních. Schopnost vysvětlit pojmy takt, rytmus, synkopa apod.
- Písemný test
Čitelné psaní not a pomlk v houslovém i basovém klíči, schopnost notového záznamu na klavír předehrávaných příkladů (vždy od pevně stanoveného tónu) z následující látky: stupnice, intervaly, durové a mollové kvintakordy a jejich obraty, dominantní septakord a obraty; záznam krátké rytmizované melodie.